Choozze | alles onbeperkt!

Afbeelding ChoozzeVanaf begin augustus (2014) hebben we een nieuwe provider in Nederland, Choozze.

Choozze maakt gebruik van het T-Mobile netwerk en is de eerste zogenaamde ‘feemium provider’ in Nederland. Men biedt twee abonnementen aan: één die gratis is en één die onbeperkt bellen, sms-en en internetten kent.

Let op: Choozze werkt per 1 maart 2015 met ‘fair use policy’ en dat betekent van alles voor de onbeperkte tegoed. Tot 1 maart was het tegoed 3000 minuten, 3000 sms’jes en 10 GB internet. Maar dat is nu dus veranderd. Waarom? Omdat er misbruik van werd gemaakt.

Tegenwoordig geldt: Choozze Bright hanteert een Eerlijk Verbruik Beleid. Hiermee kan je maandelijks 5 GB data in Nederland, 500 MB data in de EU, 500 belminuten en sms’jes gebruiken. 

Abonnement dat alles onbeperkt biedt
Dit abonnement kost je 30,- per maand. Voor dat bedrag ontvang je een ontvang je een sim kaart waarmee je onbeperkt kunt bellen, internetten en sms-en in Nederland en Europa.

 

Nadelen

  • de 5 GB mobiel internet geldt alleen voor in NL
  • Choozze maakt gebruik van het netwerk van T-Mobile (niet iedereen is daar blij mee)
  • Nog geen 4G

Bestellen
Dit is heel eenvoudig via de website te doen.

33 gedachten over “Choozze | alles onbeperkt!

  1. Ik woon op tenerife
    Het internet in hier zeer slecht ongeveer 5mb
    Is het voor mij aantrekkelijk om een 4g abonnement af te sluiten
    Zo ja welke het moet wel een abonnement zijn zonder data limiet
    Groeten johan

    1. Johan, ik heb net een half jaar op Gran Canaria gezeten. Choozze is alleen in Nederland onbeperkt (10GB). In Europa mag je slechts 500MB per maand gebruiken. Daarna ‘beperken’ ze je snelheid waardoor mobiel internet in de praktijk onbruikbaar is.

  2. Voor dit product navraag bij jullie klantenservice gedaan. 10 GB onbeperkt in het buitenland was mogelijk. Na 4 maanden hebben jullie fair use policy ingevoerd. En zelfs later nog naar 500 mb in het buitenland per maand. Daarna het product opgezegd met daarbij de garantie om geld terug te krijgen. Ik wacht nu nog steeds op dat geld.
    Product in de markt gezet en niet overzien wie dit product zouden kopen en dat dit vooral groot verbruikers in het buitenland zouden zijn. Bij ons noemen we dat geen woord houden of maffia praktijken.

    1. Dag Jos, mijn website is niet verbonden aan een provider, dus dat was onze klantenservice niet. Ik neem aan dat je met Choozze hebt gebeld? Daar is inderdaad het e.e.a. veranderd. Met groet Martijn

    2. Beste Jos, ik heb geen banden met Choozze. Ik snap je ontevredenheid. Ik krijg meer van dit soort reacties op mijn website over Choozze. Ik hoop dat het e.e.a. snel wordt opgelost! Met groet Martijn

  3. Huidige voorwaarden van Choozze:
    Choozze Bright hanteert een Eerlijk Verbruik Beleid. Hiermee kan je maandelijks 5 GB data in Nederland, 500 MB data in de EU, 500 belminuten en sms’jes gebruiken. Waarom dit beleid? Met een bundel betaal je buiten de bundel kosten voor teveel verbruik, met Choozze Bright kan je zorgeloos je abonnement gebruiken zonder financiële verrassingen achteraf.

  4. Het gratis abonnement van Choozze “is niet meer”. Iedereen die zich afvroeg hoe dit nou kon, gratis…. heeft dus gelijk gekregen, het kan dus inderdaad niet.

  5. Choozze zero.Gratis 100 minuten bellen.
    Waarom zou een bedrijf klanten niets laten betalen? Waarmee verdienen ze dan hun geld om dat mogelijk te maken. Het klinkt aantrekkelijk allemaal, maar is het dat ook? Ik vraag me af waar de adder onder het gras zit.

    1. Dag Maja, nee, RM rommelt niet met de voorwaarden. Wel is ook daar onbeperkt, beperkt qua snelheid. Maar men is er wel transparanter over. Grt Martijn

  6. In December heb ik een jaar vooruit betaalt. Voor mijn werk moet ik bereikbaar zijn via een data verbinding en ik heb het abonnement dus extra naast mijn huidige t-mobile abonnement genomen.
    In Februari in Oostenrijk heb ik 8 GB verbruikt en kreeg een waarschuwing dat ik 80% van mijn limiet gebruikt had. tot zover klopte dat wel.

    nu ineens een email dat het buitenland gebruik beperkt is tot 500mb per maand. ja zeg !!
    Bij t-mobile kan je voor 25 euro een bundel van 500 mb eenmalig kopen voor 14 dagen dit is vaak genoeg en je betaalt niet het hele jaar voor een bundel die je maar af en toe gebruikt in de vakantie.
    Als het data gebruik beperkt word tot 500 mb in het buitenland dat heeft het Choozze bright abonnement voor mij geen toegevoegde waarde meer en gaat het er weer uit na dit jaar.

  7. Nooit aan Choozze beginnen want ze veranderen zo eenzijdig je contract en sluiten je van de ene op de andere dag af als het verbruik hen niet bevalt
    Niks eerlijk verbruiks beleid,
    ik had 10 GB vanaf december en ik zit nu in Italië en na 3,5 GB zomaar van het ene op het andere moment afgesloten de regels zijn veranderd.
    Vraag me af of deze firma nog wel bestaansrecht heeft of binnenkort failliet zijn

    1. Choozze is toch een onderdeel van het bedrijf Speakup in Enschede? Zit toch op het super netwerk van T-Mobile? Per omgaande de voorwaarden aanpassen is een doodsteek en verwachten ze wel binnenkort failliet.

  8. ik heb een choozze bright abbonement omdat ik regelmatig over de grens ben voor mijn werk als vrachtwagenchauffeur.
    Dat onbeperkt zitten wel wat beperkingen aan vast welke niet juist vermeld worden door choozze.
    bij 2 GB internet verbruik (1,7 binnenland en 348mb roaming) heb ik al een waarschuwing gehad over mijn internetverbruik.
    die 10GB is totaal niet wat je krijgt en ondanks dat de smiley’s bij mij op huidig verbruik groen en voorpeld gebruik geel staan vind ik dat de mensen verkeerd voorgelicht worden.
    Voor een heel jaar betalen zoals ik heb gedaan beslist niet doen je bent je geld kwijt terwijl je zomaar afgesloten kan worden.
    bezoekt u maar eens de volgende facebook pagina:
    https://www.facebook.com/#!/groups/1612393245643845/?fref=nf

    groetjes Edwin

  9. ik heb al choozze van het begin, onberperkt internet is blijkbaar 7gb en ze blokkeren uit het niets je internet als je aan die limiet zit. Ikzelf en niemand anders vind en kan vinden wat ze bedoelen met FUP… eerst was het 10GB en nu 7GB en sluiten ze je af zonder reden…

    1. Dag Matteo, bedankt voor je reactie. Ik sprak toevallig gisteren iemand die met hetzelfde verhaal kwam. En ik heb gisteren ook een update op de website geplaatst waarin wordt aangegeven dat Choozze op z’n zachts gezegd wat aan het rommelen is met snelheden en beperkingen. Dat is zeer jammer. De vraag is natuurlijk of de consument dit een aantrekkelijke providers blijft vinden. Met groet Martijn

    2. Het is nu zelfs verlaagd naar 5GB, met spam zodra je op 3gb zit

      Bij kpn zit je beter als je vrienden of familie met kpn hebt (5GB leen-tegoed (dus 5GB van jezelf en 5 van ieder ander die het je wil lenen)

    1. Dag, ik zou niet weten waarom je niet met een iPhone een abonnement bij Choozze zou kunnen afsluiten. Je iPhone moet overigens wel sim lock vrij zijn. Het simkaartje dat je nodig hebt, kun je gewoon in het bestelproces opgeven. Grt Martijn

  10. We vissen veel in het gebied bezuiden Dover tot aan Brihgton. Kan iik hier een date sim kaart voor ontvangen ? Om het eens een maand uit te proberen. Ik heb een Global Marine iii+ router. Kan ik daar ook tel ondersteuning voor krijgen om de juiste settings er in te zetten ? Hoeveel kost me dat ?
    vr gr Danny Bout

    1. Het is volgens mij niet toegestaan om te gaan tetheren, heb zelf ren iPad met een simkaart van choozze met een snelheid van 500Kb/s zit zelf bij T-Mobile dus het bereik is is hier zeer goed

    2. Prepaid data simkaart voor UK kost €10 (zonder tegoed). 3GB/30d kost €69 en 7GB/30d kost €89 (VAKANTIE-SIM). Een wifi-dongeltje voor 10 apparaten kost €29,95

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *